fredag den 12. september 2014

Udstyr, redskaber og materialer

Om at opdage at man ikke gør som man prædiker

Mange steder kan man spare og gøre kreative sysler med ungerne til en billig, nærmest gratis omgang. Men hvis man skal gøre sig forhåbning om at bevare sit barns interesse for at male, må man skaffe sig nogle ordentlige pensler! 

Siger moren/ maleren og formidleren som idag tog sig tid til at male sammen med barnet (som havde feber og var hjemme fra børnehaven) vel at mærke med barnets pensler. Føj for en ulykke noget ragelse jeg har ladet hende i stikken med. 

Så nu går jagten ind på de perfekte børnepensler.

Hvis jeg skal anbefale god maling er jeg ikke i tvivl: blok-vandfarve fra Harald Nyborg, stockmar akvarel som fåes relativt billigt hos boesner.dk og ecoline. Jeg synes også at jeg er blevet positivt overrasket over farvemætheden hos både søstrene migræne og tigedyrets blokvandfarver.  Men måske man skulle bruge dette indlæg til at sparke en test igang. Udstyr, maling og redskaber tag jer i agt i kommer under luppen!



Ingen kommentarer:

Send en kommentar